reklam
Ana Sayfa Güncel, Siyaset, Yerel Haber 13 Nisan 2021 1210 Görüntüleme

2020 Yılı Faailiyet Raporu Kabul Edildi

2020 yılı idari faaliyet raporu Beykoz Belediye Meclisi’nde yapılan oylamada CHP’nin Red oylarına karşılık, AK Parti ve Cumhur İttifakının oy çokluğuyla kabul edildi.

Beykoz Belediyesi Nisan ayı olağan toplantısının 2. Birleşimi  AK Parti İBB ve Beykoz Belediye Meclis üyesi-Meclis Başkanvekili Gaye Zayıf Yönetiminde gerçekleşti. Meclis yoklamanın alınması ile başladı.  

5 Nisan 2021 tarihli tutanağın oylamaya sunulmasının ardından oybirliği ile kabul edildi. Gündem dışı söz almak isteyenlere söz hakkı verildi. Mecliste ilk olarak CHP Beykoz Belediye Meclis Üyesi Gülsüm Yılmaz söz aldı. Yılmaz yapmış olduğu kısa konuşmasında; “23 Nisan 1920 Türk Milletinin iradesini temsil eden birinci büyük Millet Meclisi’nin açıldığı ve halkın egemenliğinin ilan edildiği bu tarihinin birinci yıl dönümünde Mustafa Kemal Atatürk’ü Kurtuluş Savaşı’nın tüm kahramanlarını saygı ve rahmetle anıyor, tüm çocuklarımızın 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramını kutluyorum” dedi.

Gülsüm Yılmaz’dan sonra konuşma yapmak üzere MHP Beykoz Belediye Meclis Üyesi Asuman Meydan söz aldı. Meydan is konuşmasında “Partimizin kurucusu Genel Başkanı, ebedi liderimiz Alparslan Türkeş’i vefatının 24. Yıldönümünde rahmet, minnet ve özlemle anıyorum.” Diyerek Alparslan Türkeş’i andı.

Beytaş Beykoz Belediyesi halk pazarları işletme ticari Anonim Şirketi’nin olağan genel kurulu Belediye belediyeyi temsil eden bir temsilci seçilmesi hakkındaki Hukuk Komisyonu raporu üzerine CHP Beykoz Belediye Meclis Üyesi Recayi Çelik söz aldı.

Recayi Çelik (CHP Beykoz Belediye Meclis Üyesi)

Nisan ayının 20’sinde yapılacak olan belediyemizin de pay sahibi olduğu Beytaş olağan genel kurulunun hayırlı olmasını diliyoruz. Biz de Cumhuriyet Halk Partisi grubu olarak bir meclis üyemizi bu genel kurulu izlemesi ve takip etmesi için bir temsilci vermek istiyoruz bu mümkün müdür? Başkanlık makamına havale ediyorum, arz ediyorum.

Meclis Başkanvekili Gaye Zayıf: “Evet, Recayi Bey’in teklifini başkanlık makamına havalesini oylarınıza sunuyorum kabul edenler-etmeyenler? Oybirliği ile kabul edilmiştir.”

13 Numaralı gündem konusu olan Kovid-19 genelge kapsamında kira indirimi ve feshi hakkındaki Hukuk Komisyonu rapor üzerine CHP İBB ve Beykoz Belediye Meclis Üyesi Cemal Sataloğlu söz aldı.

Cemal Sataloğlu (CHP İBB ve Beykoz Belediye Meclis Üyesi)

“Covit-19 nedeniyle kira indirimi ve feshi hakkındaki madde hakkında ki görüşlerim”

13 numaralı gündem konusu Covit-19 nedeniyle kira indirimi ve feshi hakkındaki madde… Çevre ve Şehircilik Bakanlığı yerel yönetimler Genel Müdürlüğü’nün 15.12.2020’de yayınlamış olduğu genelge… Meclis üyesi arkadaşımız Süha Bey burada defalarca kiralarla ilgili yaptığı konuşmaların ne kadar doğru olduğunu gösteriyor.  12. ayda genelge geliyor ve biz bu konuyu 4. ayda meclis gündemine getirebiliyoruz. Bir de genelgede sözleşmenin feshi ile ilgili zor durumda olan esnafın yükümlülüklerini yerine getirememesi halinde karşılıklı olarak yapılan değerlendirme sonucunda karşılıklı olarak fesih edilebileceği hususu var. Fakat müdürlükten komisyona gelen, idareden gelen aynı maddede fesih yetkisinin gerekli işlemlerin yapılabilmesi için gerekli yetkinin Belediye Başkanımız Sayın Murat Aydın’a yetki verilmesi hususu var. Buradan şöyle bir anlamda çıkar diye düşünüyorum. Belediye başkanımız uygun görmezse fesih etmeyebilir, uygun görürse feshedebilir diye bir mana çıkabilir.  Müdürlüğü’nün hazırladığı, Başkanlık makamına gönderilen yazıda böyle bir ifade var fakat genelgede daha genel bir ifade var. Bununla ilgili bir açıklama yapılırsa sevinirim, Teşekkür ederim.

Gaye Zayıf (Meclis Başkanvekili) “Evet konu ile ilgili komisyon başkanımız bilgi verebilir mi?”

Konu ile ilgili hukuk komisyon üyesi yerinde olmadığı için AK Parti Beykoz Belediye Meclis Üyesi Gül Biçer söz aldı.

Gül Biçer (AK Parti Beykoz Belediye Meclis Üyesi)

Cemal Beyin bahsetmiş olduğu konuyla alakalı Biz dün komisyonda da değerlendirdik, üyeleri de oradaydı. Başkanımıza yetki ve belirli yerlerin değerlendirilmesi açısından böyle bir hüküm var zaten. Başkan bu anlamda yetkilendiriliyor.  Başkanın burada yetkisi demek zaten orada verilecek yetkinin altında imzası olması gerektiği için. Yani teknik bir işlemdir. Teşekkür ederim.

Gaye Zayıf (Meclis Başkanvekili)  “13 numaralı raporu komisyondan geldiği şekilde oylarınıza sunuyorum kabul edenler- etmeyenler? Oybirliği ile kabul edilmiştir.”                  

2020 YILI İDARE FAALİYET RAPORUNUN GÖRÜŞÜLMESİ’NDE SÖZ ALAN İSİMLER:

Cumhur ittifakı olarak: Manolya Demirören Tekin, Furkan Çeliker, Sadullah kabahasanoğlu

Cumhuriyet Halk Partisi grubundan: Aydın Habil, Cemal Yavuz, Cemal Sataloğlu

Aydın Habil (CHP Beykoz Belediye Meclis Üyesi)

“Alevi vatandaşlarımız için neden bir Cem Evi hayata geçirmezsiniz.”

Faaliyetlerini gerçekten başarılı bir şekilde tamamlayan birim müdürlerine teşekkür ederim. Ayrıca bu elimizdeki faaliyet raporunun hazırlanmasında emeği geçenlere de teşekkür ederim.

Evet, geçen yıla göre 52 sayfa artarak 302 sayfadan oluşan bol resimli bu raporu yine her yıl olduğu gibi bir iki gün içinde okuyup inceleyip karşınıza çıkmak zorunda kaldık. Genel olarak faaliyet raporları incelendiğinde gerçekten belediyenin 1 yıl boyunca neyi hedefleyip, ne yaptığını ya da yapamadığını, verimliliğini, kısacası başarı ya da başarısızlığını değerlendirebilirsiniz. Bunun en pratik yolu da kurumun misyon ve vizyon tarihlerini ve yıl boyunca bu değerlere ne kadar Sadık kaldığına bakarak anlarsınız. Her gün yeni villa kent projelerin anıldığı, İstanbul’un akciğeri Beykoz ormanlarının doğallığını, berekete dönüşeceği ümidiyle yeniliğe yenilen kadim değerlerimiz ve Sayın Başkanımız Murat Aydın’ın geçen yıl konuşmasında söylediği şöyle bir laf vardı; ‘Geçtim Şile’de turisti, Şişli’de turistin bile uğramadığı mutsuz ve umutsuz bir Beykoz var.’ 

Ve Vizyon… Gözünüzü açtığınızda karşınızda bir arpa boyu yol alamamış, ne sanat ne turizm adına ulusal ya da uluslararası elle tutulur bir etkinlik olmadı. Olmayı bırakın yeni markaları sınırları dahilinde olan 2 tane 100 yıllık spor kulüplerine bile sahip çıkamayan imarsız ve umutsuz mutsuz Beykoz.

Yine geçen yılla bu yıl ki faaliyet raporlarını karşılaştırdığımızda 4 ana başlıktan 9’a, 34 ara başlıktan 55 ara başlığa geçilmiş, sanki geçen yıl çalışamayıp bu yıl daha çok çalışmaya karar verilmiş gibi. Detaylı olarak incelediğimizde rutin ve periyodik işler ifadeler haricinde özellikle sayfa 203’de 9. Madde dikkatimizi çekti. Beykoz’da Mahalle kültürünü ve komşuluk ilişkilerini güçlendirmek… Alt başlıkları da Beykozluların milli ve manevi duygularını pekiştirmek, özel günlerde birlik ve beraberlik duygusunu arttırmak ile şehir ve yaşam araştırmaları merkezi kurmak. Bu maddedeki samimiyetini şöyle sorgulayalım; Mahallelerimizde gayrimüslim komşularımızla iç içe yaşarken onlar birden fazla kilise ve ayazmalar da düğün, cenaze gibi dini törenlerini rahatça yapabilirken geçen dönemlerde de defalarca dile getirdiğimiz ve en sonunda ‘Yer gösterin de yapalım!’ noktasına gelinen Alevi vatandaşlarımız için neden bir Cem Evi hayata geçirmezsiniz.

Misyonunuz da belirttiğiniz gibi Beykoz’un ortak aklını esas alan bir yaklaşımla, iktidarı ve muhalefeti ile her canlının doğasına uygun bir hayat sürdüğü mutlu ve umutlu Beykoz’u ortaya koymak adına… Teşekkür ediyorum.

Cemal Yavuz (CHP Beykoz Belediye Meclis Üyesi)

“Çavuşbaşı’ndaki İSKİ alanında kalan yerlerin ismi yapılan yasal düzenleme ile kontrollü kullanım alanı olarak değişmiştir.”

Çavuşbaşı’ndaki İSKİ alanlarında kalan yerlerin satışı ve bu yerlere tapu verilmesi ile ilgili olacak. Çavuşbaşı’ndaki İSKİ alanında kalan yerlerin ismi yapılan yasal düzenleme ile kontrollü kullanım alanı olarak değişmiştir. Yapılan bir yasal düzenleme ile bu yerlerinde tapularının verilme imkanı doğmuştur. Beykoz Belediyesi tarafından üzerindeki kullanıcılara satış yapılacak olan bu yerlerin çoğu üzerindeki kullanıcısı olan insanlara babadan ve dededen kalan yerlerdir. Bu yerlerle ilgili belediyemizin belirlemiş olduğu fiyatlar ve satın alma şartlarına baktığımızda gerçekten çok sıkıntılı bir sürece girdiğimizi, sadece bugün değil bu sıkıntılı sürecin gelecekte daha da büyüyerek karşımıza daha büyük sorunlarla çıkacağını görmekteyiz.

“Bu fiyatlarla, bu yerlerde oturan insanlarımızın bu yerleri alma şansı yok.”

Bu yerler üzerinde zor şartlarda yaşam mücadelesi veren insanlara bu yerleri mahkeme kararı dahi olmaksızın belirlenen fiyat ve süre içerisinde bu yerlerin geleceğinin ne olacağı dahi belli olmayan bu yerleri alma konusunda maalesef o yerlerdeki hak sahiplerine zoraki bir dayatmanın da yapıldığını görüyoruz. Yani, ‘fiyatları şartları ben belirledim,  bu fiyatlarla, bu şartlarla bu yerleri alacaksınız’ gibi… Hepimiz biliyoruz ki bu fiyatlarla, bu yerlerde oturan insanlarımızın bu yerleri alma şansı yok, alamayacaklar. Alamadıkları gibi bu yerleri bugün bir şekilde kendilerini zorlayarak belki de müracaatta bulunacaklar,  taksitlendirme yapacaklar. Şimdi söz konusu bu yerlerin tamamı boş arazi de değil. Boş arazi olmamasının da çok ayrı bir sıkıntısı var. Çünkü yasa der ki; ‘Bu süre içerisinde siz yerinize aldınız, aldınız… Yerinizi alamazsanız bu yerdeki bütün haklarınızı kaybediyorsunuz.’

“Yasa gereği bu yerler belediyenin ukdesine geçecek.”

Sadece arsadaki haklarınızı kaybetmiyorsunuz, o arsa üzerinde bulunan ev ve işyerlerindeki haklarınızda kaybediyorsunuz. Vatandaşlar bugün bu yerleri almazlarsa veya yapılandırma, taksitlendirme yapıp borçlarını zamanında ödeyemezlerse bu yerlerdeki haklarını kaybedecekler. Doğal olarak yasa gereği bu yerler belediyenin ukdesine geçecek, belediyenin mülkü olacak bu yerler. Burada belirlenen rakamlarda 556 bin-150 bin lira civarında… Bu vatandaşların büyük bir çoğunluğu bu rakamlarla bu yerleri alamayacaklar. Müracaat dahi edemeyecekler. 3 ay sonra bu yerlerdeki haklarını kaybedecekler arsa ve arsa üzerindeki binalardaki haklarında kaybedecekler. Buna vatandaş inanmıyor ama 2-3 ay sonra Beykoz Belediyesinde çok büyük bir sıkıntı yaşanacak bu konularla ilgili. Benim düşüncem şu,  eğer ki Sayın başkanımız da böyle bir düşüncesi varsa onu da bizlerle paylaşsın. Buradaki fiyatlarda bir iyileştirmeye gidilmesi gerekiyor. Bu rakamlarla İnsanlar bunları alamazlar, alamayacağı gibi eğer dayatırsa belediye bu rakamlarla bu şartlarla büyük sıkıntılar yaşanacak.

“İmar verseniz dahi bu yerlerin yüzde 50’si gidecek.”

150 bin-650 bin liradan bahsediyoruz, brüt. Yarın büyük bir ihtimalle imar verseniz dahi bu yerlerin yüzde 50’si gidecek. Ayrıca bu bölgede aynı statüye tâbi olan bu bölgenin belli yerlerinde de tapu harici alanlar var. Baraja 50 metre 70 metre mesafede olan arazilerin tapu alma şansı oldu, 250 metre olan bir yerde tapu alamıyor. Bazı bölgeler neden, neye istinaden ayrıldı? Bunları da Sayın başkanın çıkıp açıklama yapması ama en önemlisi fiyatta bir iyileştirmeye gidilmesi lazım.

“Beykoz üzerinden ekonomi ve siyasi rant hesabı yapan insanları görüyoruz.”

Çavuşbaşı halkı için ve orada 297 kişi için bu düşünce varken ilçemizde, diğer taraftan da bakıyorsun ki yani Beykoz’da dahi olmayan, ekonomik ve siyasi güçlerini kullanan bazı insanlar var Beykoz üzerinden ekonomi ve siyasi rant hesabı yapan insanları görüyoruz. Beykoz’un ormanların kesilmesi, ormanların doğal ve ekolojik dengesinin bozulmasının umurlarında dahi olmayan, sadece kendi çıkar ve menfaatlerini düşünen insanlar var Beykoz’umuzda. Bu haklar da mahkemeler tarafından veriliyor bu insanlara. Diğer taraftan Çavuşbaşı’ndaki bu yerlerle ilgili insanların mahkemeye verme hakları dahi yok, mahkemeye dahi veremezsiniz. ‘Verdiğiniz anda bütün yasal hakkınızı kaybediyorsunuz!’ diyorsunuz.

Düşüncem Beykoz’un yerli halkının mağdur olmamasıdır. Dışarıdan birileri gelip de Beykoz’un her türlü nimetlerinden faydalanacak diye Beykoz halkını da ezmenin bir anlamı yok.

“553 villa ve bu villalara hizmet verecek olan sosyal tesislerin yapımı ile ilgili başkanın düşüncelerini de açıklamasını istiyorum.”

Başkanın 3 konu hakkında düşünce ve görüşlerini Beykoz halkı ile paylaşmasını istiyorum.  Birincisi Çavuşbaşı’ndaki İSKİ alanında kalan bu yerlerin satışı ile ilgili düşüncelerinin ne olduğu. Fiyat politikası en önemlisi yani burada parasal anlamda bir iyileştirme yapılacak mı, yapılmayacak mı? Yapılacaksa bunu bir an önce insanlardan paylaşmasında fayda var çünkü insanlar şu an çok gergin ve stresli. İkinci bir olay aynı bölgede aynı statüye tâbi olan, bu arazilerin sağında ve solunda tapu alma hakkına sahip olmayan yerler var orada. Hangi düşünceyle buradaki insanlar devre dışı bırakıldı ve bu yerlerden yer sahipleri tapularını alamayacaklar. Üçüncü bir konu Beykoz’da gerçekten çok önemli bir konu, Dereseki’de 553 villa diye adlandırdığımız yerde yapılması düşünülen 553 villa ve bu villalara hizmet verecek olan sosyal tesislerin yapımı ile ilgili başkanın düşüncelerini de açıklamasını istiyorum. Bu projeyi destekliyor mu, desteklemiyor mu?

Teşekkür ediyorum, hepinizi saygıyla selamlıyorum.

Cemal Sataloğlu (CHP İBB ve Beykoz Belediye Meclis Üyesi)

Sorumluluğun tamamını neredeyse yerel idareler üstlenmiştir.”

 Ülkemizin genel ekonomik sorunları, maliyetlerin yükselmesi, halktaki hizmet beklentilerinin artması ile birlikte yerel idarelerin büyük bir bölümü finansman zorluğu çekmektedir. Belediyeler kaynakları sınırlı olmasına rağmen sosyal yardımlara devam ediyorlar, mücadeleye devam ediyorlar. Salgın hastalık döneminde merkezi iktidarın başrolde olması gereken konularda sorumluluğun tamamını neredeyse yerel idareler üstlenmiştir.

“Bankadaki para hızla erimeye devam ediyor.”

Beykoz Belediyesinin 2020 yılında bütçe gideri 505 milyon 191 bin lira. Gelir ve gider arasındaki fark 210 milyon lira. 2019 yılında gelir ve gider arasındaki bu fark 61 milyon liraydı.2018 yılında ise bu fark 28 milyon liraydı. Bankadaki nakit 2015 yılında 514 milyon, 2019 yılında 330 milyon lira 2020 yılı sonunda ise 172 milyon liradır.

Bankadaki para hızla erimeye devam ediyor. Yeni yönetimin 2019 ve 2020 yıllarında yapmış olduğu harcama toplamı 951 milyon lira, son iki yılda harcanan  tutardır bu… Bu 4 yılda harcanan para ise toplamda 870 milyon liradır.

“Faize milyonları ödeyen bir belediye olacağız.”

Park ve bahçelere yapılan yatırımlardan başka değişen bir şeyde yok. Hizmet artışı maliyetinin gelirlerdeki artışla sağlanamaması, borçlanmaya yol açacak ve belediye bir borç sarmalına girecektir. Personel maaşı için, çöplerimizi toplayabilmek için ve hatta yeşil alanların bakımı için kaynak ihtiyacına gereksinim olacak ve borç alacağız. Artan borçlanma beraberinde faiz giderlerine de yol açacaktır Faize milyonları ödeyen bir belediye olacağız.  Borçlanma, vade yapısı ve dövizdeki dalgalanmadan kaynaklanan riskleri taşıyacaktır. Bu da borç ödeme gücü ve bütçe sürdürülebilirliğini yakından etkileyecektir. Bütçe sürdürebilirliği hizmeti etkileyecektir.

Bakın 2020 yılı mali bilançosuna göre kısa vadeli yabancı borçlarımız gecen yıla göre yaklaşık 48 milyon artmış. Hazır değerlerimiz ise geçen yıla göre yaklaşık 160 milyon lira azalmıştır.

“Belediyenin toplamda yaklaşık 85 milyon borcu var.”

Beykoz Belediyesi mali resmine baktığımızda görülen veriler gelecek için kötü sinyaller vermeye başladığını gösteriyor. Cari oran yaklaşık 2,5 kat azalmıştır. Kısa vadeli borçlar yaklaşık 48 milyon artmış, belediyenin toplamda yaklaşık 85 milyon borcu var.

“Vergi gelirleri ile çöplerimizi bile toplayacak durumda değiliz.”

Bankadaki nakit bir önceki yıla göre 158 milyon lira azalmıştır. Beykoz belediyesi öz gelirlerini artıramadı, merkezi idareye bağlı kaldı. Vergi gelirleri ile çöplerimizi bile toplayacak durumda değiliz diyorum. Bunun sorumlusu Beykoz belediyesini yıllardır yöneten siyasi anlayıştır. Beykoz’daki sorunları 17 yıldır iktidarda olduğunuz halde çözemediğiniz için öz gelirlerimiz düşük, merkeze bağımlı kaldık.  Kaynaklarımızı artıramıyoruz. Belediyelerin, mali kaynak oluşturma konusunda mutlak olarak atmaları gereken temel adım, mevcut kıt kaynakların sonuna kadar verimli ve etkin şekilde kullanımını gerçekleştirmektir. Kaynaklar ne kadar artırılırsa artırılsın, etkin ve verimli bir şekilde kullanılmadıkça, israfın önlenmesi mümkün olmayacak, hep daha fazla kaynağa ihtiyaç duyulacaktır. Kaynaklarımızı verimli ve etkin kullanabilirsek kaynaklarımızın kolayca erimesine engel olabiliriz. Dolayısıyla en önemli kaynak, kaynakların  verimli  ve etkin kullanılmasıdır.

“2B’den gelirler var harcayalım anlayışı ile belediyeyi yönetiyorsunuz.”

Beykoz’un kronikleşen sorunlarını parklar yaparak çözemezsiniz. Bankada 2B’den gelirler var harcayalım anlayışı ile belediyeyi yönetiyorsunuz. 2020 yılında müdürlük bazında yaptığınız harcamalara baktığımızda yönetim vizyonunuzu net olarak görebiliriz. Belediyelerin lokomotif müdürlüğü normalde fen işleridir. Fakat sizin park ve bahçeler üzerine kurduğunuz bir yönetim anlayışınız var. Park bahçeler müdürlüğünün bütçesi bir önceki yıla göre 22 milyon lira artmıştır. 2020 yılı için yaklaşık 50 milyon olarak bütçelenen müdürlük 2020 yılında bütçesini aşarak 82 milyon olarak kapattı. Yapılmakta olan yatırımlar hesabında 2020 deki işlemi söylüyorum dikkat edin yaklaşık 133 milyon lira.   Bunun %45’i yani 68 milyon lirası park ve yeşil alanlara yapılan yatırımlar. 24 milyon lirası binalara yapılan, 40 milyon lirası ise yollara yapılan yatırımlar var. Yatırım diye yaptığınız sadece park ve yeşil alan çalışmalarıdır.

“Beykoz çayırı Beykozlunun tarihidir.”

Beykoz çayırı konusu, Beykozlu için önemli bir konudur. Plan notlarına bakıldığında bölgenin tamamının değişeceğini eski dokusundan farklı neredeyse bir kentleşme olacağı görülmektedir. Beykoz çayırının yerine  millet bahçesi yapılmasına  karşı olduğumuzu buradan yüksek ses ile tekrar dile getiriyoruz.

Beykoz çayırı Beykozlunun tarihidir. Beykozlunun geçmişidir, anılarıdır. Elinizi Beykoz çayırından lütfen çekiniz sayın başkan…

“İmar sorunu daha bir karmaşık hale geldi.”

Beykoz’un otopark sorununu çözeceğiz dediniz, bağımlılıkla mücadele edeceğiz dediniz, tam kapasiteli hastane yapacağız dediniz sorunlar aynen yerinde duruyor. En önemli sorun olan imar sorunu daha bir karmaşık hale geldi. İptal kararları, gönderilen tebligatlar, kalem dahi oynatılamayan bazı mahallelerdeki imar durumu.

Belirsizlikler devam ediyor.

“Kitapçıktaki bilgilerin güvenirliliği şüpheli.”

Beykoz Belediyesi’nin 2020 yılında 505 milyon lira bütçe gideri var. Kısaca bazı harcama kalemlerini sizlerle paylaşmak istiyorum. Araç kiralama gideri olarak 24 milyon lira, Bisiklet eğitimi, çocuk spor oyunları festivali, turnuvalar için 2 milyon 603 bin lira, Ulusal medya ve sosyal medya ile diğer tanıtım platformlarında klipler ve belgeseller için 11 milyon 506 bin lira 261 lira 2 kuruş, Kitap fuarları düzenlenmesi için 11 milyon 506 bin lira 261 lira 2 kuruş, Tematik festivaller düzenlenmesi için 11 milyon 506 bin lira 261 lira 2 kuruş, Bu üç rakam kuruşuna kadar nasıl aynı çıkar nasıl aynı olur. Bizler bu kitapçıktaki verilerin sizin faaliyetlerinize ait veriler olduğunu dikkate alarak konuşuyoruz ama bu kitapçıktaki bilgilerin güvenirliliği şüpheli.

“Beytaş Aş’nin Kısa vadeli borçları bir önceki yıla göre yaklaşık 12 milyon artmış.”

Belediyenin bir iştiraki olan Beytaş’ın mali bilançosunu incelediğimizde burada da işlerin pek iyi gitmediğini görüyoruz. Beytaş Aş ‘nin Kısa vadeli borçları bir önceki yıla göre yaklaşık 12 milyon artmış, vadesi geçmiş ertelenmiş ve taksitlendirilmiş borçlar ise 9 milyon lira artmıştır. Bankadaki para ise bir önceki yıla göre yaklaşık 7,5 milyon azalmıştır.

“Esnafımıza sahip çıkılması, çocukların eğitimi için daha fazla tablet yardımları yapılmasıdır.”  

Siyaset üstü bir konumuz var. Bu konu hepimizin ortak sorunudur. Pandemi dönemi geçiriyoruz Beykozlu esnafın durumu iyi değil,   pazarcı esnafı haftada bir gün tezgah açıyor , pazarcılar zor durumda.. Kahveci esnaf 1 yıldır dükkânı açamıyor kahveciler, lokantalar, kafeler zor durumda bu örnekler çoğaltılabilir. Siz ne diyorsunuz 7/24 Gümüşsuyu restorant açık, Karlıtepe restoran açık diyorsunuz. Biz millet fakirleşti diyoruz, Siz istediğiniz saat gelip yemek yiyebilir 7/24 açığız diyorsunuz. Akşamları marketlerin önünde veya pazarların kapanışında kalan meyve ve sebzeleri toplayan insanları görünce hepimizin yüreğini yanıyor. Beykoz yoksullaştı, Beykozlu yoksullaştı. Yönetim olarak bütçeye daha fazla katkı sunmalısınız. Gelin sosyal yardım bütçelerini artıralım.

Hiç yapılmıyor demiyorum dikkat edin. Yapılıyor ama artıralım diyorum. Beklentimiz daha fazla sosyal yardım yapılmasıdır. Esnafımıza sahip çıkılması, çocukların eğitimi için daha fazla tablet yardımları yapılmasıdır. Ülkemizde sosyal politika ve sosyal hizmetler, merkezi yönetim ve yerel yönetimler tarafından planlanıp uygulanmaktadır. Fakat  pandemi süreci hepimize yerel yönetimlerin hızlı bir aksiyon alarak sosyal politikalar üretme zorunluluğunu bir kez daha göstermiştir.  Yerel yönetimler, yoksulluk başta olmak üzere birçok sosyal soruna çözüm getirmede stratejik bir yere sahiptir.

 Beykoz’a hizmet etmiş belediye yönetimlerine, birim müdürlerine, belediye meclis üyelerine, belediye personeline ve katkı sunan herkese tekrar çok teşekkür ediyorum. İmarın rant için değil, halk için geldiği, yoksulluğun, işsizliğin, uyuşturucunun son bulduğu,  kaynakların tamamının halk için kullanıldığı, eğitimde ve turizmde cazibe merkezi olan bir Beykoz, kısacası, dünyanın en güzel yerlerinden biri olan bu güzel ilçenin mutlu insanların yaşadığı çağdaş bir kent haline gelmesi umuduyla, hepinize tekrar teşekkür ediyorum.”

 Manolya Demirören Tekin (AK Parti İBB ve Beykoz Belediye Meclis Üyesi)

 “Covid-19 hastalarına 4480 kişilik sıcak yemek yardımı yaptık.”

Faaliyet raporunda sosyal yardım işleri, Sağlık İşleri Müdürlüğü, Sağlık İşleri müdürlüğümüzün altında veterinerlik işleri Birimi, Temizlik İşleri Müdürlüğü ve Zabıta Müdürlüğü ile ilgili kısaca 2020 yılında ne gibi faaliyetler yaptığımızdan bahsetmek istiyorum. Bilindiği gibi sosyal yardım İşleri Müdürlüğü çok fazla program ve çalışma içeriyor. Covid-19 hastalarına sıcak yemek yardımı yapıyoruz. Salgın döneminde Kaymaklık, Belediye, İlçe Sağlık, bütün dinamikler bir araya gelerek birlikte hareket ederek çalışmalarımıza hızla devam ettik. Bu süreçte özellikle ben müdürlerimize ve çalışma arkadaşlarımıza çok çok teşekkürlerimi ifade etmek istiyorum.

Covid-19 hastalarına 4480 kişilik sıcak yemek yardımı yaptık. Gıda ve hijyen kolisi dağıtımı yaptık. Yine Covit-19 hastalarımıza bunları teslim ettik. Hastane Önünde bir Mobil yemek aracımız var, burada belirli saatler içerisinde hasta yakınlarına, doktorlarımıza, hemşirelerimize ikramlarda bulunuyoruz. Ramazan ayı içerisinde de sahurluk, iftarlık olarak yine dağıtımlarımızı düzenli bir şekilde yapmaya devam ediyoruz.

“Beykozkart uygulamamız 45 mahallemizde.”

2020 yılı içerisinde marketten Beykozkart’a geçtik. Beykozkart uygulamamız 45 mahallemizde, farklı 45 markette oradan ihtiyaçlarını giderebilmeleri için, gidip rahatça alışverişlerini yapabilecekleri bir imkan sağladık. Et yardımlarımız var, bağışta bulunan kişilerin etlerini düzenli bir şekilde burada dağıtımlarını ihtiyaç sahiplerine yapıyoruz. Giyim yardımlarımız var. Yine hayırseverlerden gelen malzemeleri belediye aracılığıyla dağıtımını sağlıyoruz.

“Belediye olarak birçok alanda hizmetlerimiz oldu.”

Rutinde devam eden günlük sıcak yemek yardımı 247 engelli ve yaşlılarımız olmak üzere teslim ediyoruz. Evde temizlik hizmetimiz var. Taziye hizmetlerimiz var bunlarda çok önemli bir hizmetimizin bir parçası salgın döneminde. Yaşlı gezdirme hizmetimiz ile 43 yaşlımıza ve 64 engellimize Beykoz’da gezi hizmeti yaptık. 215 seansla 28 engelli öğrenciye Göllü binicilikte atla terapi hizmeti verdik. Bu eğitimleri ‘Ata binebilir’ heyet raporu getirdikleri takdirde biz bu eğitimleri veriyoruz. Hoş geldin bebek paketimiz var, yeni doğum yapan bütün hanımlara bu paketi ulaştırıyoruz. Kişisel bakım hizmetimizden faydalanan 2536 Engelli ve yaşlıları kapsayan hizmetimizi gerçekleştirdik. Engelsiz atölyemizde devreye soktuk. Pandemi sürecinde engelliler çok fazla evlerinde kaldıkları için hobi bahçesinin altında pandemiye uygun bir şekilde orayı hazırlayarak müzikten, kültürden, sanata kadar birçok hizmetten haftada 3 gün 85 öğrenciye eğitim vermek üzere hizmet verdik.

“Hayvan Rehabilitasyon merkezimiz çok yakın bir zamanda hayata geçmek üzere.”

Veterinerlik işleri birimi, Sağlık İşleri birimimizin altındaydı 2020 yılında. Şu anda da müdürlük olarak ayrıldı ve hizmetlerini yapmaya devam ediyor. Hayvan Rehabilitasyon çalışmalarımız kapsamında 7 gün boyunca hizmet veriyorlar. Sokak hayvanlarını düzenli olarak 35 farklı noktada beslemelerini yapıyoruz. Hayvan Rehabilitasyon merkezimiz çok yakın bir zamanda hayata geçmek üzere. Bizim en önemli hizmetlerimizden birisi olarak yerini alacak. Mahmutşevketpaşa’da tamamlanmak üzere bir buçuk iki ay sonra hizmete açılmış olacak. Biz burada sokak hayvanlarına bir hastane hizmeti vereceğiz. Yaralı hasta ve kısırlaştırılması gereken hayvanlar bu alanlara gelecek, temizlenecek, ardından aşılama işlemleri, küpeleri takılacak. Ameliyatları yapılacak, dinlendirildikten sonra da yasa bize bunu söylediği için alındığı yerlere bırakılacak. 

“Salgın döneminde bir dezenfektan istasyonumuz var.”

2020 yılı içerisinde ilaçlama hizmetlerimiz de 5 ekip, 10 personel olarak çalıştılar.  Bit, pire, kene, fare gibi birçok ilaçlama yapıldı. En önemli mücadele larva mücadelemiz. Gece ilaçlamasını 45 mahallede her gün yaz döneminde gerçekleştiriyoruz. Dezenfeksiyon hizmetimiz, bu en önemli hizmetlerimizden biri. Salgın döneminde bir dezenfektan istasyonumuz var. Temizlik İşleri Müdürlüğü ile beraber yürüttüğümüz bir başka çalışmamızda Cami ve Kur’an kurslarına ilaçlama temizlikleri yapıldıktan sonra da ilaçlamaları yapılıyor.  Broşür Maske ve dezenfektan dağıttık bütün esnaflarımıza. Bunu 45 mahallede Muhtarlarımızla birlikte yürüttük Ben muhtarlarımıza da buradan çok teşekkür ediyorum.

“Altın karınca ödülüne layık görüldük.”

Sağlık İşleri Müdürlüğü; Poliklinik hizmetimiz, Ağız ve Diş Sağlığı, Tıbbi müdahale hizmetimiz var en önemli hizmetlerimizden biri hasta nakil hizmetimiz var. Evde sağlık hizmetimiz var. Mobil sağlık hizmetimize 2020 yılı içinde kovid-19 sebebiyle sadece iki buçuk ay hizmet verebildik. Psikolojik danışma hizmetimiz, bu da en önemli hizmetlerimizden biri. Cenaze muayene hizmetimiz var 24 saat boyunca hizmet veriyoruz. Temizlik İşleri Müdürlüğü 505 kişi ile çalışıyor. İbadethane ve okul temizliği, en önemli hizmetlerimizden biri. Ve Sağlık İşleri müdürlüğü olarak koordineli bir şekilde covid19 kapsamında çalıştık. Temizlik işlerinin yanı sıra bazı projelere de imza attık, bazılarında ödül aldılar. Sıfır atık, ekmeğini çöpten çıkar, sende bir kulak ver. Sende bir kulak ver projesi ile duymayan engelli olan bireylere cihaz verildi. Semt pazarları alanlarının temizlenmesi. Burada Temizlik İşleri bir uygulama daha yaptı, maske dağıtımı ve dezenfektan dağıtımı gerçekleştirdi. Plajların temizliği, yabani otların temizliği, Birçok dini tesislerde temizlik çalışmaları yapıldı. Ambalaj atıklarının toplanması ve geri dönüşüm, cam, atık pil, elektronik atık, bitkisel atık, yağ geri kazanımı, tekstil atıklarının geri kazanımı ve geliştirilen projeler. Bence en önemli projelerden biriydi ekmeğini çöpten çıkar projesi. Ve ödül aldığımız altın karınca ödülü, Ardıç Sofrası, topraktan sofraya sofradan toprağa sıfır atık hikayesi kapsamında, Marmara Belediyeler Birliği’nin düzenlediği altın karınca ödülüne layık görüldü 2020 yılı içerisinde.  Zabıta Müdürlüğünde zabıta ekiplerimiz sahada 7/24 anlayışı ile çalışmaktadır.  Birçok tesisimizde zabıtalarımız ve güvenlik görevlilerimiz hizmet vermektedir, denetimlerini yapmaktadırlar. Bir başka hizmette yine atla zabıta. Atla zabıtada sahil kısımlarında atla zabıta ekiplerimiz hizmet verdi. Ve bisikletle zabıta, bunlar da yine önemli hizmetlerden biriydi. Kaymakamlığımız ile beraber ortaklaşa zabıta müdürlüğümüzün ortaklaşa yaptığı bir kan bağışı organizasyonu kampanyası gerçekleşti. Teşekkür ediyorum.

Furkan Çeliker (AK Parti Beykoz Belediye Meclis Üyesi)

“45 Mahalle Muhtarımız da belediye başkanımız tarafından sürekli istişare halinde.”

Konuşmama başlamadan önceKovid-19 nedeniyle hayatını kaybeden Anadolu Kavağı Mahalle muhtarımız Serdar Lüleburgaz’a Allah’tan rahmet diliyorum, tüm Beykoz’un başı sağ olsun. Bugün sizlere bazı müdürlükler hakkında bilgilendirme yapacağım. Muhtarlar müdürlüğümüzce 45 Mahalle Muhtarımız da belediye başkanımız tarafından sürekli istişare halinde olup çözüm merkezimizin numarası bildiğiniz üzere 444 6 661 ve bu numarayla otomasyon sistemleri ile şikayetler ve öneriler kayıt altına alınmakta, gerekli müdürlüklere gönderilmektedir.

Belediyemizin Kültür Müdürlüğü pandemi kurallarına uygun şekilde Kültür sanat etkinliklerine gerçekleştirmeye devam etmiştir. Tiyatro konser etkinliklerimiz gösterimi 1 Ocak 2020 tarihinden itibaren bilet uygulamasına geçildi. İstanbul’un yeni cazibe merkezi olan Karlıtepe mesire alanında pandemi koşulları nedeniyle online şekilde konserler verildi.

“23 adet amatör kulüplerimize maddi destek olduk.”

Bu yıl ikincisini gerçekleştirdiğimiz Beykoz Sempozyumu pandemi sebebiyle online şekilde gerçekleştirildi. İkinci fotoğraf yarışması değerlendirme toplantısını seçim Kurulu Coşkun Aral ve İzzet keribar gibi alanında seçkin isimlerle oluşturuldu. İBB yetkilerinde aldığı karar doğrultusunda vatandaşımızın büyük ilgi ile takip ettiği ismeklerin kapatılması üzerine Beykoz Belediyesi olarak vatandaşlarımızın talebine bir nebze de karşılık vermeyi amaçladık. Kültür- sanattan, bilgi- beceriye gençlerin, yetişkinlerin ve kadınların katıldığı Beysem’e ilgi oldukça büyük. Beykoz belediyesi olarak oluşturduğumuz kitaplarla ahde vefa örneği ortaya koyduk. Gençlik ve Spor Hizmetleri müdürlüğümüzce spor faaliyetlerimizi pandemi koşullarında Beykoz’da hemşerilerimizi spordan ayırmama adına çalışmalarımıza devam ettik. 23 adet amatör kulüplerimize maddi destek olduk. İhtiyacı olan okullara spor malzemesi yardımı yaptık. Beykoz da bisiklet ile yarışmalar yaptık, yarış sonunda çekilişle hediyeler verdik.  Tarım müdürlüğümüzce, belediye başkanımızın da dediği gibi Beykoz tarım kenti olacak İstanbul’da. Hatta Türkiye’de organik tarım dendiğinde Beykoz akla gelecek.

Sadece 4 müdürlük hakkında yaptığım bilgilendirme çalışması konuşmamızın suresinin kısıtlı olduğu için en özel şekilde nasıl anlatabilirim çabası içerisinde gerçekleşmiş oldum. Özellikle Belediye başkanımıza, emeği geçen tüm Belediye Meclis üyelerimize, Belediye başkan yardımcılarımıza, ilgili birim müdürlerimiz ve müdürlük personelimize çok teşekkür ediyorum.

Sadullah Kabahasanoğlu (AK Parti İBB ve Beykoz Belediye Meclis Üyesi)

“Beykoz’umuz üç ana bölgeden oluşmaktadır.”

Beykoz’umuzun İmar ve mülkiyet konusu hakkında bilgilendirmelerde bulunacağım. İmar planlama mevzuatı açısından hukuksal ve yetki sorumluluk açısından Beykoz’umuz 3 Ana bölgeden oluşmaktadır. Bir tanesi öngörünüm bölgesi, bir tanesi geri görünüm ve etkilenme bölgeleri, bir tanesi de doğal sit alanları.

“Belediyemiz, Çevre ve Şehircilik Bakanlığımız ile ortak çalışma yürütmektedir.”

Öngörünüm bölgesi Beykoz’umuzun yaklaşık 45 bin hemşehrimizin yaşadığı bir alan. İmar planlama yetkisi sekreterya hizmeti imar planlarının hazırlanması ile ilgili yetki ve sorumluluk İstanbul Büyükşehir Belediyesinde. Nihai karar mercii Cumhurbaşkanlığımıza bağlı Boğaziçi Kuruluna ait. Geri görünüm ve etkilenme bölgesinde imar yapma yetkisi İBB’ye ait. 1/5000’lik nazım imar planlarını hazırlama yetkisi ilçe belediyesi, 1/5000’e göre uygulama planlarını hazırlamak ve yine Büyükşehir belediyesinin onayına sunmakla görevli. Üçüncü bölge Doğal SİT alanları imar yapma yetkisi Çevre ve Şehircilik Bakanlığı’na ait. Belediyemiz, Çevre ve Şehircilik Bakanlığımız ile ortak çalışma yürütmektedir.

Öngörünüm alanında herhangi bir faaliyet şu an mevzuatsal olarak olmadığı için gerigörünüm alanlarında 2018 yılının Aralık ayında AK Partili Büyükşehir Belediyesi döneminde 3 etap halinde Gerigörünüm ve etkilenme bölgelerinin imar planları Büyükşehir meclisi’nden çıktı. Süreç şimdi itirazlar kurul onayları devam ediyor bu 3 etap ile ilgili.

“6 mahallede şu anda imar planlama çalışmaları devam etmekte.”

Burada Büyükşehir belediyemizin takibinde ve kontrolün de birlikte takip ederek çalışmalar devam ediyor. Geri kalan doğal sit alanları ile ilgili birbirine yakın benzeşik, hukuku birbirine uygun bölgeler halinde çalışmalar devam etmekte. Somut olarak ifade etmek gerekirse Çavuşbaşı bölgemizde 5 mahallemiz, bir de Görele Mahallesi olmak üzere 6 mahallede şu anda imar planlama çalışmaları devam etmekte.

“Doğal SİT alanlarında imar planı yapabilmeniz için önce Etvar çalışmasının yapılması lazım.”

Sizin doğal sit alanlarında imar planı yapabilmeniz için önce Etvar çalışmasının yapılması lazım. Bu çalışma hem milletin hukukunu hem de kamunun, devletin hukukunu korumak demektir. Bu yapılmadan imar planı yapılamaz. Dolayısıyla Bu dönem içerisinde bahsetmiş olduğumuz 6 mahallede Etvar çalışması tamamlanmıştır. Gerekli onaylar verilerek ilan edilmiştir. Şimdi kolay olan imar planlama çalışması. Bununla ilgili de daha önce yine burada ifade ettim. 100 km’lik yolun 95 kilometresi tamamlanmış, son 5km birlikte çalışarak devam edeceğiz.

“Elmalı havzası koruma planı 2019 yılının şubat ayında çıktı.”

Çavuşbaşı bölgesinde bulunan havza koruma alanıyla ile ilgili göstermiş olduğum haritada plan havza koruma planı, Elmalı havzası koruma planı 2019 yılının şubat ayında çıktı. İSKİ’nin altlıklarını hazırladığı, bakanlığımızın onayladığı havza planı. Çiftlik mahallemizin Merkezi, bir de Çavuşdere mahallemizin bir kısmı önceki mevzuata göre havza içerisinde kalıyordu. Hem tapulanamaz, hem imar planı yapılamaz bir statüsü vardı. Burada geçmiş dönemde rahmetli Yücel Çelikbilek başkanımızın başlattığı ve bu dönemin hemen başında netice varan bu Havza koruma planıyla o bölge kontrollü kullanım alanı olarak yeni bir tarife kavuşturuldu. İkinci aşamasında etvar çalışması yapıldı. Etvar çalışmasında yine o alan sürdürülebilir alan olarak tanımlandı.

“Meselelerini çözmek için halkın kararı neticesinde mecburuz elbirliği yapmaya.”

İstanbul’da, Beykoz’da AK Parti Cumhur ittifakı var. Büyükşehir Belediyesi’nde Cumhuriyet Halk Partisi millet ittifakı var. Yine Merkezi hükümette AK Parti Cumhur ittifakı var. Bizim bu bahsetmiş olduğumuz önemli konularımız mülkiyet imar yapılaşma konularımız her Kurumu, her birimi birlikte ilgilendirdiği için salt bir muhalefet anlayışının, salt bir iktidar yaklaşımının artık geride kaldığı günleri yaşıyoruz biz. Beykoz’un bu önemli konularını, meselelerini çözmek için halkın kararı neticesinde mecburuz elbirliği yapmaya, el ele vermeye ve birlikte koşturmaya.

“Tokatköy bölgesinde bir kentsel dönüşüm projesi devam ettirilmekte.”

Şuan Beykoz’da Tokatköy bölgesinde bir kentsel dönüşüm projesi devam ettirilmekte. Emlak konut eliyle aynı zamanda Çubuklu da bulunan B bölgesi riskli alan ilan edilmiş. Beykoz belediyemizin Çevre Şehircilik Bakanlığı ile beraber çalıştığı bir konu. İki projede de inşallah neticeye doğru varmak üzereyiz. Bir diğer orada yine çubuklu ‘da belirtmek isterim Çubuklu A Bölgesi denen burası da İstanbul Büyükşehir Belediyesi ve iştiraki olan Kiptaş’ın sorumluluğunda olan konudur. AK Parti döneminde bu bölgenin riskli alan kararı ilan edilmiştir, 117 bağımsız bölümü var. Burada da Büyükşehir belediyemizden hızlıca adım bekliyoruz. 2020 yılı içerisinde planlama çalışmalarımız var ileriye matuf 2021 yılında ve sonra ki yıllarda hayata geçmek üzere yapılan planlama çalışmaları var.

Medyada gündeme gelen bir konu Beykoz metrosu… Bu kadar projeler projelendirilirken, bu işin entegre olması lazım. Bunları da ifade etmemin sebebi şudur, hep birlikte El ele vererek bu hizmetleri Beykoz’a getirmemiz. Beykoz’un bu metroya ihtiyacı var ve birlikte bu hizmeti Beykoz’a getirmemiz lazım.

“Belediyemiz afet ve acil durum koordinasyon koordinatörlüğü kurdu”

Projelendirilen çalışmalardan bir tanesi de afet ve acil durum Koordinasyon Merkezi. Şu an deprem konusu İstanbul’un gündeminde. Bildiğiniz gibi belediyemiz afet ve acil durum koordinasyon koordinatörlüğü kurdu. Belediye çalışanlarına hem vatandaşlarımıza yönelik eğitimler farkındalık eğitimleri devam ediyor.

“Yücel Çelikbilek Gençlik Merkezi, gençlerimiz için bir cazibe merkezi olacak.”

Soğuksu meydanında Yücel Çelikbilek Gençlik Merkezi, gençlerimiz için bir cazibe merkezi olacak. Orada çok çeşitli eğitimler, aktiviteler olacak. Yine Çavuşbaşı Çiftlik Mahallesi’nde bulunan Beytaş üretim ve lojistik Merkezi. Tavsiye ediyorum gezip görmek lazım.

Başkanımızın seçimden önce söz verdiği Kavacık bölgesinde Bir nikah sarayı hayata geçti, Beykoz’da hemşerilerimizin hizmetinde yine. Cumhurbaşkanımızın milletimizi hediyelerinden ve mucidi de belediye başkanımız olan millet kıraathane şu anda Kavacık’ta hizmete alınmak üzere.

“Belediyemiz Hayvan Rehabilitasyon Merkezini hayata geçirdi.”

Kırsal tarım yerel kalkınmayı ciddi düzeyde öne çıkartacak Cumhuriyet köyde bulunan köy pazarımız. Örneği yok, hazır uygulamaya geçecek. Yine Beykoz’da biliyorsunuz yetki ve sorumluluk Büyükşehir Belediyesinde olan bir konum, sokak hayvanları ile mücadele… Belediyemiz Hayvan Rehabilitasyon Merkezini hayata geçirdi. Çok güzel hizmetler buradan sağlanacak. 

“Beykoz’u Cazibe merkezi haline getirecek işler…”

Beykoz’un parlayan yıldızı Beykoz sahil projesi… Şu an bütün İstanbul Beykoz’un sahil projesini konuşuyor. Bu işler gerçekten Beykoz’u Cazibe merkezi haline getirecek işler. Vitrini güzelleştiren, insanların ilgisini, alakasını buraya çeken bu çalışmalar istihdam demek, ekonomi demek, ticaret demek.

“Parklarımız 24 saat Takip ediliyor.”

Yaz boyunca bütün İstanbul’un konuştuğu Elmasburnu plajımız ve oradaki sosyal tesisimiz. Yine Karlı Tepe’deki tesis Seyir terası İstanbul’un nefesi oldu. Kanuni Sultan Süleyman şehir Ormanı,  Ali Bahadır Mesire Alanı…  Yine Park ve bahçeler ile ilgili yaptığımız çalışmalar…  Şu anda kamera uygulaması yapıldı, parklarımız 24 saat Takip ediliyor. Yine aynı şekilde 61 parkımızda aydınlatma yapıldı.

Söz konusu Beykoz olduğunda biz hepimiz birlikte, beraber çalışmak mecburiyetimiz var. Halkımız bunu böyle öngördü böyle istiyor. Bütün bu çalışmaları hayata geçiren başta belediye başkanımıza, ekibine, emeği geçen her bir görevli kardeşimize gönülden teşekkür ediyorum. Hepinizi saygıyla selamlıyorum.

Murat Aydın (Beykoz Belediye Başkanı)

“Gündeme getirilen bazı sorulara cevap vereceğim.”

2020 Faaliyet raporunu görüşüyoruz. Gündeme getirilen bazı sorulara cevap vereceğim. Faaliyet raporunu zaten önceden sizlere takdim etmiştik, grubumuzdan 3 tane çok değerli arkadaşımız çok güzel sunumlarıyla da Faaliyet raporunun bir kısmını özetlemiş oldular,  onlara da teşekkür ederim. Bu arada 2020 yılının faaliyet raporunu görüşüyoruz. Şu anda 2021 yılı içerisindeyiz. 2020 yılının başlarına gittiğimizde o günün Beykoz’un da neler vardı, Türkiye’de neler vardı?

“Covit-19 Türkiye’de sürecin en iyi yönetildiği ilçelerden bir tanesi Beykoz ilçemiz oldu.”

Çin kaynaklı bir virüsün yayılmakta olduğundan bahsediliyordu, ilk aylar içerisinde 15 yıl Beykoz’da hizmet vermiş abimiz, başkanımız Yücel Çelikbilek rahmetli oldu. Arkasından elim bir trafik kazasında Mehmet Temel, meclis üyesi kardeşimiz rahmetli oldu. Arkasından Mart ayının içerisinde Covid den sebep Türkiye’de ilk ölüm vakasını yaşadık. Farklı bir psikoloji, salgın atmosferi, Dünya genelinde bir yılı aşkın süredir devam eden kovit salgınıyla biz 2020 yılı başlarında tanışmış olduk.  Bu süreçte hemşehrilerimizden kovit sebebiyle rahmetli olanlara rahmet diliyorum. Ateş düşen evlere baş sağlığı diliyorum.

Bu süreç içerisinde yılın son haftası ve bu yılın ilk haftasında Ben de annemi, babamı Kovit nedeniyle kaybetmiş oldum. Onlara ve tüm geçmişlerimize de rahmet diliyorum. Bu sıkıntılı süreçte mesai arkadaşlarımız, meclis üyesi arkadaşlarımız sizler ile birlikte Türkiye’de sürecin en iyi yönetildiği ilçelerden bir tanesi Beykoz ilçemiz oldu. Ben hem mesai arkadaşlarıma hem sizlere süreçteki katkılarınız için, varlığınız için çok çok teşekkür ediyorum. Belediyenin bütün birimleri, masa başında iş yapan sokakta hizmet veren artı Hizmet yüklenen firmalar geçmiş yıl içerisinde çok yoğun bir çalışmanın içerisinde oldular. Ben paydaşlarımızın tamamına, Beykoz halkı adına çok çok teşekkür ediyorum. Beykozlu hemşehrilerimizden aldığımız yetkiyi onların yaşam kalitesini artırmak, mutluluklarını artırmakla ilgili olarak kullanmaya çalışıyoruz.

“Belediyenin gelirleri nereden oluşuyor?”

Gündeme gelen bazı sorulara da cevap verme zorunluluğu var. Belediye bu hizmetleri nasıl sunuyor? Bir bütçeyle… Bu bütçenin bir gelir kısmı var. Bir de bütçenin harcamaları, gider kısmı var. Bu Bütçe nasıl oluşuyor?  Yani Belediyenin gelirleri nereden oluşuyor? Bir, Hemşehrilerimizden… 2, Merkezi yönetimden,  o da milletimizden. 3, Belediye yönetimi kendisi çalışıyor, kaynak üretiyor. Böylelikle bir bütçe oluşmuş oluyor. Merkezi yönetimden Türkiye’deki bütün belediyelere gelen paylar bellidir. Özellikle AK Parti iktidarı döneminde çok şeffaf bir şekilde. Önceden yasalarla belirlenmiş olan ve toplanan vergiler ilgili belediyelere gönderilmektedir. Örneğin; Beykoz belediyemiz Merkezi yönetimden 2020 yıllında 75 milyon lira para almış, İller Bankası aracılığıyla Beykoz’a gelen para 75 milyon lira.

Bizim harcamalarınız ne kadar? Ortalama 500… 425 milyon nereden oluşturuluyor. Merkezi yönetimden gelen bizde yaklaşık %14-15’ler civarında. Komşumuz olması sebebiyle Sarıyer örneğini vereyim. Sarıyer belediyemiz, orada bendeki rakam 2019 rakamları 92 milyon lira. Niye Beykoz’dan fazla? Nüfusu biraz fazla olduğu için Beykoz’dan, nüfusa göre bir gelir söz konusu. Merkezden alınan paylar, bizim harcamalarımız içerisinde Beykoz olarak yaklaşık %14. Sarıyer’de de muhtemelen buna yakın bir rakamdır ama TL olarak baktığınızda Sarıyer’in ki çok daha fazla.

“Biz % 14’ü Merkezi yönetimden alıyoruz.”

İstanbul Büyükşehir Belediyesi olarak nasıl? İstanbul Büyükşehir Belediyesi’ndeki uygulama, yani Türkiye’deki büyükşehir belediyelerindeki uygulama daha farklı. Geçen yıl İstanbul Büyükşehir Belediyesinin Merkezi yönetimden aldığı pay 15 milyar lira para. Yani eski parayla 15 katrilyonluk bir para. Toplam gelirlerinin içerisindeki oranı yaklaşık %72. Biz % 14’ü Merkezi yönetimden alıyoruz, İstanbul Büyükşehir Belediyesi %72’ini gelirlerinin Merkezi yönetimden alıyor.

“Hesabın kitabın çok açık net, şeffaf olduğu bir süreç yaşıyoruz.”

Siyasetimizin hizmet yarışı üzerinden götürmemiz lazım. Göndermediler, yaptırmıyorlar, vermediler, elimizi -kolumuzu bağladılar… Böyle bir gerçek Yok 20 yıl önceydi o. Ben 22 yıldır Belediye Başkanlığı yapıyorum. Eski yasaları, eski hükümetleri eski uygulamaları biliyorum. Yeni uygulamalar oldukça şeffaf. Bilgisayardan girdiğinizde kim ne almış, ne yapmış, tahakkuk ne kadar, ödeme ne kadar,  borçları ile ilgili kesintiler ne kadar? Bunların hepsi ortada. Türkiye eski Türkiye değil. Hesabın kitabın çok açık net, şeffaf olduğu bir süreç yaşıyoruz, son 18 yıldır. Bu süreci Türkiye’ye yaşatan Sayın cumhurbaşkanımıza, AK Parti iktidarına, Milletimize, Son 3 yıldır Cumhur ittifakımıza, Cumhur ittifakını oluşturan partili değerlerimize canı gönülden teşekkür ediyorum.

Şimdi buradan Beykoz’da hizmetlerin finansmanında nasıl bir süreç, nasıl bir yol izlenecek, bugüne kadar nasıl bir süreç işletildi bundan sonra nasıl olacak, bu Hizmetler nasıl sürdürülecek?

“Çok fazla sayıda hizmet üretmemiz gerekiyor.”

Bir, alanımız geniş. Nüfusumuz alanımıza göre daha az.  Çok fazla sayıda hizmet üretmemiz gerekiyor. Gelirimiz, merkezi yönetimden gelen paylar, bırakın burada hizmet vermeyi, personel harcamalarımızın üçte birini ancak karşılar. Son 2 yıldır,  geçen sene nasıl oldu? Rahmetli Yücel Çelikbilek başkanımızın döneminde Beykoz belediyemizin 2B’den ciddi gelirleri oldu. Ve bu dönemin başında yaklaşık 340 Milyon lira bu belediyenin parası vardı. Biz orayı kullanıyoruz, kendimiz kaynak üretiyoruz.  Bir de İlçe belediyelerinin en önemli gelir kalemi emlak vergisidir. İstanbul’da Emlak vergisinin en az olduğu ilçe Beykoz ilçesidir. Komşumuz Sarıyer’in 300’lere yakın bir emlak geliri var, bizim 40 milyon civarında ir gelirimiz var. Üsküdar’ın 300 milyon civarlarında bir emlak geliri var. Zeytinburnu,  iyi bildiğim için söyleyeyim, oranın 200 milyonun üzerinde yıllık Emlak vergisi geliri var. İlçe belediyeleri, Büyük şehirler hariç çünkü Emlak vergilerinden Büyükşehir Belediyesi’ne herhangi bir katkı yoktur, sadece ilçe belediyeleri toplamaktadır. Büyükşehir belediyelerinin geliri Merkezi yönetimin gönderdiği paylardır. Türkiye’nin her tarafında öyledir,  merkezi yönetim Büyükşehirlere o kaynağı kestiği an işçisinin, memurunun maaşını kesinlikle ödeyemez. Sadece İstanbul’la ilgili konuşmuyorum, Türkiye’deki bütün büyük şehirlerle ilgili olarak söylüyorum. Sistem vakti zamanında öyle kurgulanmış. Vergiler toplanır belli usullere göre, yine belli usullere göre önceden tanımlanmış herkesin bildiği usullere göre büyükşehir belediyelerine gönderilir. Bir miktarda ilçe belediyelerine gönderilir. İlçe belediyelerine gönderilen, Örneğin biz geçen sene 75 milyon almışız, Anadolu’da Büyükşehir olmayan bir ilçe aynı nüfusta bir ilçe bize göre yaklaşık 40 puan daha fazla, Yüzün biz yaklaşık 60’nı alıyoruz İller Bankası’ndan. Kırkı nereye gidiyor? Yine İstanbul Büyükşehir Belediyesi’ne ve İSKİ’ye gönderiliyor. Sadece burada mı? Türkiye’nin her yerinde. Büyükşehir belediyesindeki uygulama yasa, bu şekilde.

“Kaynak olarak öngörülen yer Emlaklardır.”

Geçmişte 2B’den kaynaklanan gelirlerimiz vardı. Çok borçlu bir biri değildik, o borçlarımızın hepsi ödendi. Yapılandırıldı, ödenmeye devam ediyor, o gelirler bitti. Türkiye’de belediyeler kurulurken Özellikle ilçe belediyelerinde kaynak olarak öngörülen yer Emlaklardır. Emlak vergisini uygun bir şekilde almanız lazım, kimden alacaksınız? Birden çok gayrimenkulü varsa ondan almanız icap eder.

“Çavuşbaşılı hemşehrilerimiz, yerinizi yurdumuzu satmayın. Buraların imar problemi çözülüyor.”

Herkesin beklentisi imarda belli hareketlerin olması herkesin beklentisi. O anlamda geçmiş yönetimler çok yoğun çalışmalar yapılmış ve bu süreç biraz gecikmiş. Gecikmesinin sebeplerinden bir tanesi bana göre bu konu üzerinden siyaset yapmak. Çok ilginç şeylerle karşılaşıyoruz. Ben buradan sevgili hemşehrilerime,  özellikle Çavuşbaşı Bölgesi’nde yaşayan hemşehrilerime duyurmak istiyorum. Orada şöyle bir söylentinin yayıldığını duyuyorum ‘Efendim burasını sizin elinizden alacaklar, bak buraya imar yapıyoruz diyorlar ya, bu yeri sizin elinizden almakla ilgili olarak çarpık bir imar yapıyorlar, burası size yar olmaz, gel sen burasını bana sat, ben seni mağdur olmaktan kurtarayım’… Böyle konuşanlar var bize aktarılan. Ben hemşehrilerimize ve size aktarıyorum. Sevgili hemşehrilerim, sakın ha yerinizi yurdumuzu satmayın. Buraların imar problemi çözülüyor. Artık neredeyse ruhsat verecek hale gelmek üzere. Tarih ve zaman veremiyoruz. Niye?  Bir tanesi çıkıyor mahkemeye gidiyor, bir yürütmeyi durdurma, Bir yürütmeyi durdurma bütün işlem başa sarıyor. Ondan sebep tarih veremiyoruz yoksa biz Bakanlıkla birlikte gerçekten yoğun bir çalışmanın içerisindeyiz. Sadece Çavuşbaşı ile ilgili değil Beykoz’un bizi ilgilendiren alanların tamamından biz yasal olarak öngörünüm.  Geri görünüm etkileme bölgesi bizi ilgilendirmez demiyoruz. Büyükşehir Belediyesi’nden destek alıyoruz. Çevre Şehircilik Bakanlığından destek alıyoruz.  Tabiat varlıkları kurulundan destek alıyoruz. Bütün kuruluşlardan destek alıyoruz, Başka türlü çıkmasına imkân ve ihtimal yok.

“Beykozlu neyin ne olduğunu biliyor.”

Eğer bu süreçte de bu planlar yapılamazsa geçmiş olsun.  Planın yapılması ne anlamına geliyor, yeşilin katledilmesinin önüne geçiyor. Beykoz’un zorluklarından bir tanesini yöneticiler bakımından ifade edeyim; Buraya imar planı yapılırken, bu çalışmalar esnasında ‘yeşil peşkeş çekildi, orman gitti,  ağaçlar kesildi’ diye konuşuluyor. Beykozlu neyin ne olduğunu biliyor, çünkü burada yaşıyor. Ama Türkiye genelinde bu konu konuşulurken ‘Beykoz çok güzel bir yer, ormanları var, yeşili var. Orayı yandaşlara peşkeş çekiyorlarmış’ diye siyaset yapılıyor.  Bu konu konuşulunca siyasiler ister istemez çekimser davrana biliyor ve süreç yavaşlıyor, Beykoz’un problemi çözülemiyor.

“Tapusu olmayan yerlerle ilgili problemleri çözmeye çalışıyoruz.”

Zaten yetki kimde? Cumhuriyet Halk Partili Millet İttifakı’nın olduğu İstanbul Büyükşehir Belediyesi artı Cumhur İttifakı’nın olduğu Beykoz Belediyesi, artı yine Cumhur İttifakı’nın olduğu bakanlık merkezi. Yönetim hepimizde, yani bütün siyasiler bu işin içerisinde. Tapusu olmayan yerlerle ilgili problemleri çözmeye çalışıyoruz büyük bir kısmı çözülmüş. Şimdi bizim çiftlik Mahallesi’nin Merkezi’nde tapu alamayan, normal yasalara göre tapu alamıyorsunuz. Kim alamıyor? Çiftlik Mahallesi’nde yaşayan 297 tane malik olmayı bekleyen, orada oturan hane sahipleri. Parayla aldım diyor, tapusu yok! Üzerine ev yapmış, ‘ben yenisini yapmak istiyorum’ diyor, tapusunu alacak, alamıyor. Mevcut yasalara göre de alamıyor. Belediye vermek isterse verebilecek mi? Hayır veremiyor, yasal düzenleme gerekiyor. İşte o çalışmalar yapıldı, 2019’un şubatında.  Önceden başlatılan çalışmaları hızlandırdık, kararlar o süreçte çıkarttırdık. Orada yaklaşık 500 bin metrekarelik alanın problemi yasal düzenlemeler ve çalışmalarla çözüldü ve tapu verilecek hale getirildi.  Şimdi bir kısmına tapu verebiliyorsun, bir kısmına veremiyorsun. Efendim onlar birbirine bitişik… Ama Türkiye’de su koruma havzaları yasası uygulaması diye bir şey var. Esnete esnete bir şekilde esnettik. Kot olarak düşük olan yer ile yüksek olan yer arasında fark oluyor. Baraj dolduğunda su nereye kadar gelecek, ona göre ne kadar metre değerlendirebiliyorsun? Ona göre bir hesap yapılıyor, dolayısıyla büyük bir çoğunluğuna verilebilir hale geldi, çok az sayıda verme imkân ve ihtimali yok. Bu problemleri çözüyoruz.

“Tapusuz olan yerlerde büyük bir çoğunluğunun tapuları verildi.”

Diğer taraftan imar meselesi konuşulurken burada gündeme getirildi.  Tapusuz olan yerlerde büyük bir çoğunluğunun tapuları verildi. Kök tapuda problem yaşayanlarla ilgili çalışmalar da devam ediyor. Yargı vesaire o süreçler inşallah hızlı bir şekilde tamamlanır, oradaki vatandaşlarımız önünü görebilecek hale gelir. Onlarla ilgili de imar çalışmaları da yapıldı. Özel ormanlar diye bir şey var,  beraber soruyoruz. Artık büyük arazi sahipleri var, nasıl olmuş bu ya babası almış ya anası almış Babadan Anadan kalma bazılarına bakıyorsun 1940’lı yıllardan beri mülkiyet sahibi değişmemiş. Riva bölgesinde çok büyük olan dönüm dönüm tapulu araziler var. Bu arazilerin sahipleri oralara ağaç dikmiş, süreç içerisinde ağaçlarda büyümüş. Bu insanların malı mülkü ne olacak? Ne yapacağız, bir çözüm bulalım. Tamam, yeşili koruma noktasında tartışmasız hemfikiriz. Mülkiyet hakkını bir kişi kullanabilecek mi- kullanamayacak mı? Buraları kamulaştıracaksınız karşılığında paralarını verip, ya da çözüm üreteceksiniz. %6 imar verilebilir diye bir uygulama başlatılmış. Yasa %6 diyor ama uygulama çok farklı. Acarlar %6’mı? Orası da özel orman arazisi, yüzde yüze yakın.

“Yeşili koruyarak bazı çözümleri de üretmemiz lazım.”

Nun Okullarının yanında Kiptaş’ın yine bir mülk sahibinden kat karşılığı aldığı bir yer var. Bütün yasal süreçler, ruhsat aşaması tamamlanmış,  ne yapacağız şimdi kamulaştırılacak mıyız yüzlerce dönüm yeri? Öyle bir gücümüz imkânımız var mı? Yoksa yasanın dediği %6…  Bütün hazırlıklar yapılmış ruhsatı vermeyecek misiniz? Her şey hazırlanmış, vermediğin zaman direkt suç işliyorsunuz.  Ama vicdani olarak da değerlendirelim konuyu. Kendi yerin ismi mülkünüz Ne yapılacak buraya Ne yapılması lazım? Tapusu başta olmayan, yeşil alan orman gözüken yerlerle ilgili önce tapu problemlerini çözmüşsünüz, şimdi imarla ilgili problemlerini çözmeye çalışıyoruz.  Pekala, tapusu olanlarla ilgili ne yapacak, bu konuda bir adım atılmayacak mı? Benim şahsi kanaatim, Yanlış uygulama olmamak kaydıyla tapusu olanlarla ilgili o yüzde altı denilen yasadaki hakkı kullanmasına imkân vereceksiniz. Bunu vermediğiniz takdirde farklı farklı yollar, farklı farklı uygulamalar %6 yerine çok daha işgaller vesaireler böyle olur gider. Verin ruhsatını, emlak vergisi aldım. Garibana hizmet olarak sunun, gençlerimize istihdam alanı oluşturalım, oralardan elde edeceğimiz gelirlerle. Bu yeşili katlederim anlamında değil, yeşili koruyarak bazı çözümleri de üretmemiz lazım. Ya da gelin mülkiyet hakkını askıya alalım.  Beykoz’da meclis olarak tavrımızı, öyle bir yetkimiz yok da tavır olarak diyelim ki ‘biz mülkiyet falan tanımayız kardeşim. Beykoz belediye meclisi olarak tanımıyoruz. Burada her şeye karşı çıkacağız, buradaki bütün mülkler milletindir, özel tapu falan filan tanımayız, bilmeyiz. Gelsin herkes burada piknik yapsın. Her şey devletindir’ diyebilir miyiz? İlkesel bir tavsiye niteliğinde böyle bir kararı alabiliriz.  Buna da açığız. Toplumun nabzını tutalım, herkes böyle istiyorsa onunla ilgili bir adım atalım. Ama mevcut yasalar ve vicdan çerçevesinde kendi anasından, babasından kalmış olan arazisi, malı- mülkü varsa insanların, imar vermiyorsanız, her şey açık net kamulaştırışınız. Parasını verirsiniz ya da uygun bir şekilde imar verirsiniz. Burası doğal SİT bölgesi olduğu için de her şey kısıklı, o kısıklığa riayet ederek atarsınız. Bu genel durumla ilgili değerlendirmemiz budur. Ben bunun böyle bilinmesini de arzu ediyorum.

Salgın döneminin ilk başladığı,  kimin ne yapacağını bilemediği süreçte, hemşehrilerimizin yanında olan, burada hizmetlerin aksamadan sürdürülmesini sağlayan mesai arkadaşlarıma sizlerin huzurunda çok çok teşekkür ediyorum. Sizlere, bütün meclis üyesi arkadaşlarıma çok çok teşekkür ediyorum. Gerçekten çok zorlu bir süreçti, o süreç içerisinde sizlerin varlığı, telefonla da olsa görüşmek, nasılsın diyebilmek, sesinizin canlı ve diri olduğunu hissetmek bizim motivasyonumuzu artırdı. Hele hele o sokaktaki mesai arkadaşlarım, yüklenici firmaların emekçileri, bütün çalışmalarda çok fedakar bir şekilde arkadaşlarımız çalıştılar. İyi ki onlar var, onlara canı gönülden ben teşekkür ediyorum,

“Beykoz’u bir üs yapma noktasında çok ciddi mesafeler kat ettik.”

Amacımız Beykoz’da  yaşam kalitesini artırmak, Beykoz’un zenginleşmesine katkı vermek. Beykoz’da insanlarımızın daha mutlu olmasını sağlamak Beykoz’u zenginleştirmek, zengin daha zengin olsun, gariban da zengin olsun… Bütün çabamız, bütün gayretimiz buna yöneliktir onu ifade edeyim. Kısa süre içerisinde turizm ticaret inovasyon, yazılım, oyun yazılımı vesair… Kent tarımı konusunda Beykoz’u bir üs yapma noktasında çok ciddi mesafeler kat ettik. Artık birer birer ürünlerini almaya başlayacağız. 2021 yılı bu ürünlerin alındığı dönem olacak. Bizim şöyle bir hayalimiz var onunla ilgili de çalışmalarımız var. Bu anlamda Türk-Alman üniversitesi ve ilgili sivil toplum örgütlerine de teşekkür ediyorum. Mesai arkadaşlarımızla birlikte 3 yıllık süreç içerisinde biz sıfırdan başlayıp 15-30 yaş arasında bazı gençlerimizin milyar dolarlık şirketler oluşturmasına imkân hazırlamayı hedefliyoruz. Milyar dolarlık bakınız Türkiye’de bugüne kadar son 10 yılda kurulmuş olup 1.8 milyar dolara satılan firma yazılım firmasıdır.  Biz Beykoz’da özelden genelde İstanbulluya da hitap edecek,  bu imkânlar onlara da sunulacak.  Önümüzde ki 3 yıllık süreçte milyar dolarlık potansiyele kavuşacak gençlerimizin elinden tutmak, onlara imkan sunmak ile ilgili çalışmalarımız var. Beykoz’un yazılım merkezini, gelecek merkezini, kuluçka merkezini bu anlamda hayata geçirip, artı yine meslek edinme konusunda mutfak akademisi, BEYSEM, sanat, kültür ve meslek edindirme kurslarımızla hemşehrilerimizin daha vasıflı, daha nitelikli, daha çok para kazandıracak meslekleri edinmesini sağlamaya çalışıyoruz.  Bu işin olabilirliğini göstermek adına Gümüşsuyu Restoran bir sosyal tesisten ötedir. Bir işin çok güzel nasıl yapılabilir olduğunu göstermekle ilgilidir.  Dolacak, taşıyacak oralar, zaten öyleydi pandemi den sebep kısıtlama getirdik. Çok insan gelecek, boğazın bu güzelliklerinden yararlanmak için ama gelenlerin belki %10’u ancak bizim o tesislerden yararlanacak, %90’nı çevredeki esnafın tesislerini gidecek. Onun için esnafımızın kalitesini artırmasına yönelik, daha güzel hizmet sunmasına yönelik de birçok eğitim faliyeti ve diğer desteklerimiz de olacak.

Rabbime şükrediyorum2020 yılının faaliyet raporunu icra etmeyi, tamamlamayı bize nasip etti. Burada o faaliyet raporlarını konuşuyoruz.2020 yılının başında Yücel ağabeyimiz uğurladık.  Mehmet Temel kardeşimizi uğurladık…  Yeni Muhtarımız Serdar kardeşimizi uğurladık.  Neyin ne olacağı hiç belli değil, muhtarımızı bir anda kaybettik. Hasta olan arkadaşlarımız var onlara da geçmiş olsun dileklerimi iletiyorum. Mesai arkadaşlarımdan başkan yardımcım da kovit.  Pozitif olan arkadaşlarımız var onlara da geçmiş olsun dileklerimi iletiyorum. Kurallara dikkat edeceğiz, maskemizi ihmal etmeyeceğiz. hijyen konusuna mesafe konusuna dikkat edeceğiz. İnşallah 2021 yılının sağlık ve sıhhatle tamamlamak nasip olur diye temenni ediyorum. Süreçte katkısı olan siz değerli meclis üyesi arkadaşlarıma, mesai arkadaşlarımın tamamını biz 1600 kişilik  bir aileyiz. Bu ailenin bütün fertlerine teşekkür ediyorum. Eleştirileriniz için, katkılarınız için tekrar teşekkür ediyor hepinizi saygı ve muhabbetle selamlıyorum sağlıcakla kalın.

Gerçekleşen 2020 yılı idari faaliyet raporu Beykoz Belediye Meclisi’nde yapılan oylamada CHP’nin Red oylarına karşılık, AK Parti ve Cumhur İttifakının oy çokluğuyla kabul edildi.

 

 

Yorumlar

Yorumlar (Yorum Yapılmamış)

Yazı hakkında görüşlerinizi belirtmek istermisiniz?

Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

İlginizi çekebilir

Tema Tasarım | AnatoliaWeb